ГРАЄМО ВДОМА: 3-4 РОКИ
Це цікавий період, коли малюк вже може довше зосереджувати увагу на одному виді діяльності і здатний сприймати більш “дорослу” інформацію.
У цьому віці важливо:
- Складати пазли. Не всі дітки, на жаль, їх люблять, але вони дуже добре сприяють організації уваги, розвивають спостережливість, сприйняття і логічне мислення.
- Закріплювати і розширювати ЗНАННЯ КОЛЬОРІВ. Якщо малюк вже добре орієнтується в кольорах, приступайте до завдань, де потрібно визначити, якими кольорами намальований малюнок, якого кольору використано більше, якого менше.
- Робота з геометричними фігурами: склади малюнок з фігур; що на яку фігуру схоже; знайди латочку у вигляді геометричної фігури і т.д.
- РОЗПОДІЛЯТИ за категоріями: що до чого відноситься (меблі, одяг, взуття, тварини, птахи). У міру необхідності ускладнюйте – тварини дикі і домашні, риби річкові й морські і т.д.
- Знаходити частину від цілого.
- Визначати частину візерунка (знаходити потрібні латочки). ДУЖЕ ДОБРЕ РОЗВИВАЄ УВАГУ.
- Шукати контури, тіні предметів.
- Визначати протилежності. ВАЖЛИВО – правильно називайте протилежності, щоб у дитини закладались грамотні поняття. “Високий – низький”, а не “Високий – маленький”. Я тільки попереджаю, нікого образити не хочу.
- Знаходити асоціації (машина до дороги; чашка до чайника і т.д.). Тільки звертайте увагу на грамотність складених картинок в грі, щоб всі асоціації дійсно були логічними. Якщо Вас бентежить якась пара – відкладіть її.
- Вчитися продовжувати ритм.
- Знаходити зайвий предмет з переліку.
- Знаходити відмінності між предметами. Починати потрібно з явних відмінностей, коли не потрібно сильно вдивлятися, а різницю видно відразу. Це навчить дитину порівнювати предмети.
- Орієнтуватися в просторі: вгорі, знизу, ліворуч, праворуч.
- Знайомитись з порами року. Що в яку пору року зростає, які характерні події в житті людей бувають в той чи в інший період року. Увага – не вчити місяці потрібно в цьому віці, а саме встановлювати зв’язок погоди з особливими рисами природи в різні пори року.
- Знайомитись з професіями – який інструмент потрібен для роботи. Починати краще з ігор, де до однієї професії потрібно приєднати один, найбільш характерний, предмет.
- Вчити порівнювати кількість – більше, менше, однаково.