Повернутися до звичайного режиму

ГРАЄМО ВДОМА: 5-6 РОКІВ

/Files/images/metodist/1 (1).jpg

/Files/images/metodist/12.jpg

/Files/images/metodist/2.jpg

/Files/images/metodist/9.jpg /Files/images/metodist/8.jpg

/Files/images/metodist/7.jpg

/Files/images/metodist/5.jpg

/Files/images/metodist/6.jpg

/Files/images/metodist/4.jpg

/Files/images/metodist/3.jpg

/Files/images/metodist/2.jpg

У віці 5-6 років при іграх вдома важливо враховувати вплив на основні пізнавальні процеси дитини: увагу, сприйняття, пам’ять, уяву, мислення, а також мову.

Дитина в цьому віці вже більш зібрана і сконцентрована і саме в цьому віці вже важливо неухильно звертати увагу на організацію роботи малюка, поступово формуючи поняття “треба” (ще раз підкреслюю, ніякого навіть натяку на насилля. “Треба” – це не змусити, “треба “- це сформувати поняття необхідності доробляти розпочату працю і присвячувати певний час одному виду діяльності за допомогою волі, а не тільки мимовільного інтересу).

Отже, в 5-6-річному віці ми працюємо над таким:- Підвищення концентрації уваги (ігри на знаходження ускладнених тіней, заплутаних контурів, однакових предметів, елементів від візерунку), розвиваємо здатність до перемикання уваги (пошук відмінностей), вибіркову увагу (серед безлічі предметів знайти певний, що повторюється кілька разів).- Розподіл за категоріями, ознайомлення з навколишнім світом (домашні і дикі тварини, птахи; хто в якій частині світу живе). – Пори року.- Тренуємо пам’ять (викладаєте перед малюком 5 картинок з предметами або тваринами з різних тем, наприклад: слон, дерево, тюльпан, апельсин, ворона. Малюк дивиться на картинки 30 секунд і намагається запам’ятати, що де знаходиться. Ви два рази повторюєте почергове розміщення всіх в рядку. Потім перевертаєте зворотною стороною всі картинки і питаєте: а де в тебе ворона? А дерево де? Коли залишиться одна картинка запитайте, а хто у нас залишився? З часом збільшуйте кількість картинок. Також можна викладати 6-8 картинок, дитина дивиться , Ви два рази повторюєте їх перелік, а потім забираєте і просите згадати, хто там був. Якщо дитина називає 70-80% від кількості картинок, це хороший результат.-Розвиваємо уяву. Берете будь-яку сюжетну картинку і починаєте придумувати з дитиною: “А давай з тобою уявимо, що у зайчика з кишені визирає цукерка, а давай уявимо, що сонечко п’є чай, а давай уявимо, що у машини замість коліс помідори і т.д. Для початку – 6-7 уявлень на одній картинці. Потім починаєте згадувати, що де у Вас було. Тут працює увага, пам’ять та уява.- Розвиваємо зв’язне мовлення. Одним з початкових завдань добре служить опис картинок, але тільки не чекайте, що дитина відразу почне викладати опис, коли Ви її про це попросите. Починати потрібно з питань: Хто (або що) намальований на картинці? Що він робить? Чим, наприклад, ведмідь зайнятий? Що на ньому одягнене? Відповідати просите повними реченнями. “На ведмеді одягнені сині штани і червона сорочка, на голові у нього шапка, а в руках кошик”. Просіть потім дитину задати питання Вам, це і зніме напругу, якщо малюк затиснутий і боїться відповідати, і змусить дитину складати самостійно речення.- Геометричні фігури, продовження ритму, знаходження зайвого предмета в рядку (тут також працює зв’язне мовлення, так як в цьому віці важливо пояснити, чому саме цей предмет або тварина зайві), орієнтація в просторі – все це обов’язкова частина розвитку чотирирічок. Якщо Ви, як і слід, давно почали працювати в цих напрямках, Ви посилюєте рівень відповідно до вмінь Вашого малюка. – Вчимося складати числовий ряд, визначати сусідів числа, порівнювати числа. – Вивчаємо букви, а хто вже осилив букви, вчимося читати.- Розвиваємо фонематичний слух (здатність людини до аналізу почутої мови) – визначаємо, на яку букву починається, на яку закінчується слово, просимо малюка придумати слово на таку-то букву. Гра “в слова”, відома нам з дитинства, – чудове заняття! Також хорошим помічником може бути гра “Злови звук” – дорослий називає звуки, а дитина повинна плескати в долоні, коли почує звук “Ш”, наприклад, або будь-який інший звук. Також можна практикувати і зі словами, щоб малюк почув той чи інший звук у слові. Ви називаєте слово правильно і неправильно, а дитина плескає тоді, коли слово названо правильно (СНІГ – ШНІГ, МАШИНА – МАСИНА та ін.). Для профілактики добре розвиненого слуху дитині потрібно багато читати (дорослий читає – дитина слухає), а також правильно розмовляти з дитиною. Не перекручувати назв предметів і не “зменшувати” мову ніби для дитячого сприйняття.

Кiлькiсть переглядiв: 68